30 למנחם / יונתן ליסון

דף הבית >> דברים שנאמרו לזכרו של מנחם >> 30 למנחם / יונתן ליסון
30 למנחם
 
מנחם, התבקשת לישיבה של מעלה עשרה ימים לפני חג השבועות חג מתן תורה, חג שאהבת במיוחד כי הוא הכיל את משאת חייך, יפה הגדיר מנכ"ל ראש יהודי ישראל זעירא בביטאון של ראש יהודי "מהפיכת התורה של מנחם אביצור"
 
כל מהותך היה פרויקטים גרנדיוזיים- מראש וועד הסטודנטים בטכניון למנכ"ל איסתא, הקמה ושיפור תהליכים- בקידמה ביחד עם אבי, מנכ"ל רדיו כל חי, מנכ"ל מקור ראשון, ובכלל שיכלול הקיים בעולמו של הקב"ה, והכול מתוך ענווה.
ביקשת שלא נספר שאתה מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, אז סיפרנו רק על התואר השני לתנ"ך (שלמעשה היה מסלול ישיר לדוקטורט).
כולם חושבים שמפגש הפרשה הסתכם ב 5-7 שיעורים שהועברו על ידך ועל ידי מרצים ברחבי הארץ. נוכחתי לדעת כאשר דיברתי עם ישראל זעירא שכבר 820 מרצים מילאו טופס באתר "ראש יהודי" שהם מעבירים הרצאות של פרשת שבוע, וביקשו לקבל כל שבוע במייל את הרצאתך. ישראל אמר לי שמספר זה הולך וגדל כל חודש. אני מודה בשם המשפחה וקהל השומעים לדודי מוושוביץ שלקח עליו את המטלה להמשיך בכתיבה של הפרויקט, פרויקט שהרב קצין ודודי התחילו עם מנחם לפני 5 שנים. וכמובן גם למרצים עצמם.
מנחם נגעת במאות אנשים בארץ ובעולם, אלפים ליוו אותך בדרך האחרונה, ואלפים באו לנחם בשבע, בכל פינה בביתך היו מנחמים. מנחם כולם אהבו אותך, ולכולם אתה חסר.
 
בחג השבועות היה קשה להתרכז בתפילה, בהרצאות והמחשבות נדדו בקריאת המגילה. שמתי לב שרובינו דומים לשחקני המשנה במגילת רות, עוברים מבלי להשאיר עקבות לדורות הבאים. אבל יש בינינו אנשים שמשאירים חותם.
 
במגילת רות יש 3 שלושה סוגי אנשים:
  • אנשים שמשפעים על התהליכים היום יומיים והעתידים.
  • הכינויים - מוזכרים בשם הרומז על תפקידם במגילה, אני חושב שזה אינו שמם האמתי, (מדיינית ושמה עורפה, בן ושמו כליון) אלה אני חושב שזהו כינוי כדי להמחיש את סיפור המגילה.
  • ואלה שרק מוזכרים בשם התפקיד שמילאו.

- אלימלך, נעמי, רות ובועז: אלו האנשים המשנים את מהלך העלילה וההיסטוריה.

- מחלון ,כליון וערפה: "הכינויים" הכינוי לתפקידם במגילה.

- בהמשך אנו פוגשים את בעלי התפקיד:
     הַקֹּצְרִים , לְנַעֲרוֹ הַנִּצָּב עַל-הַקּוֹצְרִים, עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִזִּקְנֵי הָעִיר
     ואפילו הַגֹּאֵל נקרא פְּלֹנִי אַלְמֹנִי.

מנחם אתה הייתה מהאנשים המשפיעים, כל כך היית: "לֹא יִשְׁקֹט הָאִישׁ כִּי-אִם-כִּלָּה הַדָּבָר הַיּוֹם". הלכתה מאתנו ולא משנה מה נגיד, אין מנחם.
נעמי, על הפסוק "וַיָּמָת אֱלִימֶלֶךְ איש נעמי" - רש"י שואל למה נאמר "איש נעמי" הלו נאמר כבר "וְשֵׁם אִשְׁתּוֹ נָעֳמִי" ועונה בשם הגמרא "מכאן אמרו אין איש מת אלא לאשתו".

נעמי: "בְּרוּכָה אַתְּ לַיהוָה בִּתִּי, הֵיטַבְתְּ חַסְדֵּךְ הָאַחֲרוֹן מִן-הָרִאשׁוֹן לְבִלְתִּי-לֶכֶת אַחֲרֵי הַבַּחוּרִים אִם-דַּל וְאִם-עָשִׁיר". נעמי אנו יודעים כאשר הכרתם והתחתנתם, מנחם היה דל בשנים הראשונות לנישואין, כי הקים את חברת "קידמה". "יְשַׁלֵּם יְהוָה פָּעֳלֵךְ וּתְהִי מַשְׂכֻּרְתֵּךְ שְׁלֵמָה מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל" על אשר הלכת אחריו "בארץ לא זרועה".

פרויקט "מפגש הפרשה" לא היה קיים לולי התמיכה שלך. נעמי אין לי מילות נחמה. אבל אנו אוהבים אותך, ויודעים המשפחה והחברים "וכָּל-שַׁעַר עַמִּי כִּי אֵשֶׁת חַיִל אָתְּ".

יהודה עוז ויפתח: אני חושב שהבנתם במשך השנים ככל שגדלתם, ובמיוחד בשבעה, שהיה לכם אבא מאוד מיוחד. ולהורים מיוחדים יש ילדים נפלאים. באמת רואים שאתם גדלתם להיות גברים לעניין, אני יודע שמנחם היה גאה בכם מאוד. ושיש לו ותהיה לו הרבה נחת משלושתכם.

חייה, מנחם היה מקור לגאוותך, והקשר ביניכם היה מיוחד במינו, הוא תמיד רצה שתשמעי את הרצאותיו, ותחווי דעה על רעיונותיו החדשניים. אני מקווה ומאחל שהנכדים שלך "ְהָיָה לָךְ לְמֵשִׁיב נֶפֶשׁ וּלְכַלְכֵּל אֶת-שֵׂיבָתֵךְ"
וציפי, אני והילדים כאן רק בשבילך, "כל שתבקשי לו יהי".
 
מנחם, אני יודע שאתה יושב עכשיו עם אבא שלך יהודה אריה, סבתא בלומה ,סבא משה והדוד שיקה, ביחד עם סבא טוביה וסבא דב שכה אהבת, ונהנה מזיו השכינה. אתה מספר להם על המשפחה שגידלת לתפארת, על מפגש הפרשה, על תוכנית א' לפני מתן תורה ותוכנית ב' אחרי. אנו מבקשים שתמסור להם את אהבתנו, ובקשה צנועה נוספת: שתהיה מליץ יושר לפני כיסא הכבוד לנעמי, לילדים, לחייה וציפי וכל בני המשפחה.

יהיה זכרך ברוך

יונתן ליסון

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים