אודות מפגש הפרשה

 
'מפגש הפרשה'
 
בשנת תשס"ו- קיץ 2006 הגה מנחם את הרעיון להקים ארגון התנדבותי שיעניק שעורי פרשת שבוע לקבוצות של אנשים בבתים ובמקומות העבודה.
הרעיון צמח לאחר התנסויות וחויות שמנחם עבר.
מנחם, כמנכ"ל קידמה-מאגרי מידע, העביר מידי שבוע בימי חמישי בצהריים, שיעור קצר בפרשת שבוע לעובדיו שרובם היו חילונים ומצא אצל עובדיו את הצמא והרצון ללמוד ולדעת. כך עשה גם כשהיה מנכ"ל רדיו קול-חי, כינס את העובדים לקבלת שבת בימי חמישי בצהריים. מפגש זה היה מלווה בכיבוד קל (קיגל) ותמיד הוסיף גם כיבוד לנשמה-שיעור קצר מפרשת השבוע.
 
מתוך המסמך הראשוני שמנחם כתב:                                                     
 
הצורך - קיים "ביקוש סמוי" עצום לשעורים בנושא פרשת שבוע.
הפתרונות המוצעים כיום - שעורים מזדמנים בבתי כנסת שונים אינם מספקים את רוב הצורך.
יש קהל רב, שאם היו מספקים לו שעור "כמעט אישי", עם קהל שהוא מכיר, ובנוסף מאפשרים לו להתבטא ולשאול שאלות, היה מגיע בשמחה אחת לשבוע, לשמוע שעור בנושא פרשת השבוע.
 
הפתרון - הקמת מערך שעורי פרשת שבוע בבתים פרטיים, במסגרת ארגון שיקרא : 'מפגש הפרשה'
הארגון יפעל במסגרת בית המדרש הקהילתי "ראשית", ברעננה.
בראש הארגון יעמוד הרב אביחי קצין.
 
השיטה - איסוף והדרכה של קבוצת "מגידי שעור" - מצד אחד,  ואיתור "בעלי בתים" / "בעלי עסקים" אשר יאספו את חבריהם / עובדיהם לשיעור שבועי בנושא פרשת שבוע בביתם / עסקם - מצד שני.
הפעילות תתבצע בשלב ראשון, בהתנדבות, על ידי כל המשתתפים.
 
השעורים - יכתבו ע"י קבוצת אנשים מובחרת בכל שבוע עבור שבוע שאחריו.
כל השעורים שיועברו באותו שבוע ע"י "מגידי השעורים", יהיו זהים במתכונתם.
"ערכת שעור" תכיל:
  • דף מקורות - בכמות עותקים בהתאם למספר המשתתפים בשעור.
  • דף הדרכה - למגיד השעור.
"ערכת השעור" תהיה בשפה בו יועבר השעור. 
 
עם הרעיון הזה פנה מנחם לרב אביחי קצין והציע לו לכלול את פרוייקט "מפגש הפרשה" במסגרת פעילות בית המדרש הקהילתי: "ראשית". הוסכם ביניהם שזכויות היוצרים של  הפרויקט הינן של מנחם אביצור. מנחם יהיה מנהל הפרוייקט בפועל. הרב אביחי קצין ישמש נציג "ראשית" בפרוייקט, יהיה המנהל הרוחני ויערוך את השיעורים.
 
מאז אותו קיץ, קרמה התוכנית עור וגידים, הרב אביחי קצין כתב את השיעורים, מנחם ערך, החל לאסוף מגידי שיעור ולאט לאט הפיץ את הרעיון. השיעורים התקיימו בכ-10 מוקדים-בבתים ובבתי כנסת ברעננה, בהרצלייה, בפתח-תקווה ובתל-אביב. עם הזמן מנחם הציע את מערך השיעורים גם למר ישראל זעירא - מנכ"ל ארגון "ראש יהודי" והפיץ את השיעורים גם ב"ראש יהודי", דרך המייל.
 
נכון להיום, אביב תשע"ב, קיימים מאות שיעורים המועברים כל שבוע ברחבי הארץ. בהתנדבות. ידוע לנו על מספר מקומות שמתקיימים בהם שיעורים כל שבוע קרוב ל-6 שנים.  מלבד הרב אביחי קצין, השיעורים נכתבו ונערכו ע"י מנחם אביצור על בסיס השיעורים של אתר ישיבת הר-עציון, שיעוריו של הרב חיים סבתו ושיעוריו של הרב מוטי אילון. מנחם העביר כל שבוע בין שלושה לארבעה שיעורים, ברעננה ובפתח תקווה-בבתי כנסת ובחוגי בית שהוקמו בעקבות פרוייקט "מפגש הפרשה". 
 
השיעורים נכתבו ונכתבים כיום ע"י ד"ר דוד מובשוביץ - חבר קרוב של מנחם. דוד ומנחם למדו בחברותא במשך כשנתיים מידי יום, תנ"ך ופרשת שבוע, דנו וערכו יחד את השיעורים ל"מפגש הפרשה". כיום זכינו ודוד מובשוביץ ממשיך את דרכו של מנחם, כותב ועורך כל שבוע באדיקות ובנאמנות את השיעורים ומפיץ אותם, ובכך ממשיך את הפרוייקט המיוחד של "מפגש הפרשה".  בנוסף לכך, דוד מובשוביץ מעביר לפחות שני שיעורים בשבוע בשני מקומות שונים. כל זאת על חשבון זמנו הפרטי ובהתנדבות!
 
אחד ממגידי השיעור הראשונים, הקבועים והמתמידים הינו  איתן כרמלי מרעננה. מנחם רתם אותו לפרוייקט עוד בתחילת הדרך, איתן נענה בשמחה, כמובן בהתנדבות והוא מעביר כיום שיעור קבוע, קרוב ל-6 שנים. איתן כרמלי, אף ערך, כתב וכותב שיעורים גם היום. בנוסף, התגייס להעביר שיעור נוסף אחת לשבועיים, במקומו של מנחם.  
 
הצטרף להעברת השיעורים גם בנו של מנחם – יהודה והוא מעביר אחת לחודש שיעורים בצבא ובבתי כנסת ברעננה.
 
יבואו על הברכה גם מארחי השיעורים, אשר מידי שבוע מכינים ומארחים את שומעי השיעור אשר לאורך השנים הפכו לחבורות של תלמידי ותלמידות חכמים.
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים